A “Share of Voice” (SOV) egy marketingben és reklámban használt mérőszám, amely azt jelöli, hogy egy adott márka vagy vállalat mennyire van jelen a kommunikációs csatornákon (például a hirdetésekben, a közösségi médiában, a sajtóban stb.) a versenytársaihoz képest. Ez a fogalom segít megérteni, hogy egy vállalat mennyire domináns vagy látható a piacán, illetve mennyire hatékonyan használja a kommunikációs csatornáit. Magyarul: ha egy potenciális vevő találkozik a kategóriád egy reklámjával, akkor abból az esetek hány %-ban találkozik a Te márkád hirdetésével? Peter Field és Les Binet, két brit marketing kutató nemrég kimutatta, hogy a share of voice egyenes arányban van a cég piaci részesedésével, ezzel is megerősítve Byron Sharp márkaépítési tételét, mely szerint az a cég nyer, akinek az adott kategóriában a legtöbbször találkozuk egy fogyasztó a hirdetésével.